Marketing je založen na pohybu. Proč si při získávání a udržování zákazníků nevzpomenout na sira Isaaca Newtona? Na zákazníka působí čtyři síly: naděje v nejlepší, nespokojenost, strach ze selhání a zvyk. Úkolem prodejce je tyto síly vyrovnávat.
Člověk se bojí změny. Neznámé ho děsí. Strach a zvyk udržují člověka v přítomnosti. Naděje v nejlepší a nespokojenost tlačí kupředu. Většina prodejců slibuje: úspory, zisk, štěstí, lásku. Ale kupující odchází - strach ze špatné volby je silnější. Prodej je obtížný a nákup ještě obtížnější. Pokud se vám podaří odstranit strach, obchod se uskuteční. Ve společnosti Betonlogos používáme speciální fáze, které vedou zákazníka k prodeji.
Potenciální zákazník rozpozná problém a potřebu, ale nespojí si prodejce a to, co nabízí, se svou potřebou. V této fázi otevře vyhledávač a vyťuká první řádky dotazu. Tematické vyhledávací dotazy se stávají výchozím bodem pro tvorbu obsahu. Zákazníka zajímají detaily. Hledá recenze, názory odborníků, čte reference a studuje doporučení a názory. Jinými slovy, shromažďuje informace. V této fázi ještě nemá strach z výběru.
První krok. Žádný problém
Zákazník netuší, že má potřebu určitého výrobku nebo služby. Pravděpodobně se dosud s žádným problémem nesetkal ani o něm nepřemýšlel. Obklopuje ho známý svět. Nemá potřebu vystoupit ze své komfortní zóny. Všechno mu vyhovuje.
Jak ho popostrčit a zaujmout? Musíte upoutat jeho pozornost. Články, chytlavé titulky, skandální diskuse, virální obsah, zajímavé PR a reklamní bloky - všechny marketingové snahy by měly klienta nasměrovat, donutit ho sledovat odkaz, zvýšit jeho povědomí a návštěvnost zdrojů.
Druhý krok. Existuje problém, ale žádné řešení
Prodejce překonává setrvačnost zákazníka, odstraňuje jeho obavy, snižuje bariéry a využívá takzvanou "fyziku prodeje" a koncept žebříku uvědomění. Huntův žebřík je zjednodušený marketingový model, který lze použít k segmentaci potřeb cílové skupiny na základě posouzení její ochoty ke koupi.
Na každé příčce Huntova žebříku prodejce analyzuje kritéria výběru zákazníka, pracuje s informovaností, překonává námitky a obavy.
Strach z výšky na Huntově žebříku