Použití nástrojů k analýze
Pomocí online nástrojů zjistěte, jak často lidé vyhledávají produkty nebo služby, které nabízíte. Zjistěte popularitu vybraného výklenku pomocí vyhledávačů, jako je Google Trends. Zadejte klíčová slova související s vaším výklenkem a studujte objem vyhledávání v čase. Získáte tak představu o tom, jak relevantní a žádaný je daný výklenek v současné době, což vám umožní předpovědět jeho potenciál do budoucna.
Určení velikosti trhu
Na základě shromážděných údajů určete, kolik lidí by mohlo mít o váš výrobek nebo službu zájem. Použijte vzorec: Počet cílových uživatelů x počet očekávaných nákupů za určité období = velikost (objem) trhu.
Chcete-li pochopit, zda bude o váš nápad zájem, ověřte jeho popularitu podle počtu dotazů na Googlu. Do vyhledávacího pole zadejte 2-3 klíčové fráze a vyhledejte dotazy ve vaší oblasti. Pokud jich je více než 1000 za měsíc, pak existuje poptávka. Každý stý se může stát vaším klientem.
Objednávky přímého dodání
Zkoumejte poptávku po určitém zboží analýzou počtu dotazů ve vyhledávačích. Poté začněte hledat dodavatele, od kterých můžete zboží nakupovat. Pro dropshippery je důležité, aby zboží dodávané jménem vašeho obchodu a značky bylo kvalitní, mělo certifikáty a záruky. Váš zákazník by se měl stát vaším věrným zákazníkem, a k tomu by měl dostávat nejen špičkové zboží, ale také kvalitní služby. Při plnění objednávek s přímým dodáním by dodavatelé měli být připraveni na zvýšení počtu objednávek a zásilek.
Pochopení velikosti trhu vám pomůže objasnit otázky, bez jejichž zodpovězení byste neměli začínat podnikat. Je trh dostatečně velký? Roste? Co se s ním může stát za tři, pět nebo deset let?
Výběr výklenku je jedním z nejdůležitějších rozhodnutí, která rozhodují o úspěchu či neúspěchu. Není třeba se do něj hrnout. Výklenek by měl být nejprve analyzován z hlediska poptávky a dostupných finančních prostředků, aby se zjistilo, jak je výnosný. Maloobchodníci obvykle předpovídají poptávku na základě zkušeností, historie prodeje, preferencí trendů a sezónnosti. Pokud takové zkušenosti ještě nemáte, obchodní model dropshippingu vám umožní niku otestovat, vyzkoušet různé dodavatelské řetězce. Specialisté společnosti Betonlogos s.r.o. vám najdou osvědčené partnery, budou sledovat protistrany a jejich pověst.