Marketing v reálném čase je založen na principu rychlosti, relevance a zapojení. Netradiční, personalizované a kreativní reklamní kampaně často reagují na nečekanou novinku nebo událost. Marketing v reálném čase využívá data a analytiku ke sledování chování zákazníků a trendů na trhu. Rychle a nárazově!
Sociální média a aplikace pro okamžité zasílání zpráv, jako jsou WhatsApp, Facebook Messenger a WeChat, dodaly tomuto trendu impuls. Také online marketing je snadněji měřitelný, protože reakce na něj je někdy okamžitá.
Marketing v reálném čase znamená živé vysílání, příspěvky na sociálních sítích, e-mailové newslettery, personalizovaný obsah vytvořený na základě chování uživatelů. Analytické nástroje poskytují údaje o chování uživatelů v reálném čase a zjišťují aktuální trendy.
Služba Google Analytics je podrobná statistická služba propojená s webem, která pomáhá sledovat návštěvnost a chování uživatelů. Služba Google Analytics shromažďuje údaje, které lze využít k marketingovým rozhodnutím v reálném čase.
Hootsuite. Jedná se o platformu pro správu sociálních médií, která umožňuje spravovat více účtů na sociálních sítích současně a sledovat reakce uživatelů a zmínky o značce v reálném čase.
BuzzSumo. Nástroj pro analýzu a vyhledávání nejoblíbenějšího obsahu v určitém odvětví nebo tématu. Služba poskytuje údaje o tom, kdo na váš obsah odkazuje a kde je sdílen.
Zmínky: Mention (zmínka) o tom, co se děje na internetu, a o tom, co se děje na internetu. Jedná se o nástroj pro sledování zmínek o konkrétní značce online. Mention sleduje oznámení v reálném čase, což vám umožňuje rychle reagovat na komentáře a zpětnou vazbu od zákazníků.
Analytika a život
Jak k tomu dochází?
Akce Ice Bucket Challenge z roku 2014 byla jedním z nejvýraznějších příkladů marketingu v reálném čase. Několik lidí na sebe vylilo kyblík s ledem, natočili to a svá videa zveřejnili na internetu. Tento fenomén se rozšířil po celém světě a zúčastnila se ho většina značek a celebrit.
Společnost Pepsi vytvořila chatovací místnost "Pepsi Sound Off" a online uživatelé mohli hlasovat pro písně, které by chtěli slyšet na koncertech. Společnost Pepsi použila data v reálném čase k určení nejoblíbenějších a vytvoření jedinečného playlistu pro každý koncert.
NASA si získala pozornost během předávání Oscarů jedním jediným tweetem. Když technothriller "Gravitace" získal několik cen, agentura ukázala, jak se z vesmíru objevuje skutečná hračka Gravitace, která vítězství hravě tleská.