Je jasné, že každý úspěšný komerční web nebo internetový obchod má zájem na tom, aby zákazníci a klienti zanechávali recenze na produkty a služby. Za tímto účelem jsou neustále motivováni. Nabízejí slevové kupony na další nákup, dělají akční nabídky. Jak ale zacházet s negativními hodnoceními podniku? Jak by měl prodejce reagovat na zpětnou vazbu od zákazníků? Má zákazník vždy pravdu?
Zpětná vazba je nejúčinnější metodou stimulace prodeje, v podstatě známá strategie „na doporučení“, od člověka k člověku, říkají odborníci společnosti Betonlogos.
Na každého nespokojeného zákazníka připadá několik spokojených, kteří o tom ochotně napíší, a stovky těch, kteří o své špatné zkušenosti řeknou svým přátelům a známým, aniž by zanechali recenzi. Mějte na paměti, že tito zákazníci budou první, kdo „opustí loď“, jakmile uvidí nabídku konkurence podobnou té vaší. Odejdou a už se nikdy nevrátí.
Věnujte pozornost negativním recenzím, doporučují marketéři Betonlogos Česká republika. Neignorujte je v domnění, že jde jen o ojedinělý incident. Pokud víte o jedné, pravděpodobně jich jsou stovky, o kterých jste se jen nemohli dozvědět. Negativní recenze zůstane negativní navždy, jen pokud ji budete ignorovat. Rychlá a důsledná reakce na recenze vede ke skutečnému zvýšení prodeje. A nezapomeňte reagovat i na pozitivní recenze! Ukažte svým zákazníkům, že si jich vážíte!
Koho zajímají recenze?
Koho zajímají recenze? Samozřejmě ti, kteří se chtějí dozvědět co nejvíce o produktu nebo službě, o kterou mají zájem. Kupující, zákazníci. Ale nejen oni. Existují minimálně dvě další zainteresované strany - ti, kteří zboží vyrábějí, a ti, kteří ho prodávají. Prodejci a výrobci. Všem z nich záleží na zpětné vazbě.
Pro prodejce je zpětná vazba nástrojem zpětné vazby, získávají ji analýzou:
- Rozhovory se zákazníky
- Online průzkumy
- Záznamy hovorů se zákazníky
- Dotazy přijaté v chatovací místnosti na webových stránkách
- Názory, recenze a stížnosti na sociálních sítích, ve skupinách WhatsApp
- Analýza webových stránek a pixelové údaje
- Žebříčky propagátorů
- E-mailová korespondence
- Fámy, neformální komunikace
Když vidíte jednoho, jsou jich pravděpodobně stovky
Hlas hlasité menšiny nás může velmi často svést na scestí. Jak rozeznat recenzi skutečného zákazníka od recenze konkurence nebo trolla? Poměrně častá situace: aktivní uživatel vysílá svůj názor, který se velmi liší od toho, co ve skutečnosti chce získat. Je důležité analyzovat takové recenze v kontextu a považovat je za jeden z mnoha pohledů. Zkontrolujte, zda účty takových uživatelů odpovídají jejich skutečným údajům, věnujte pozornost profilovým údajům, jazyku a stylu vyjádření.
Hlas hlasité menšiny