Spokojený zákazník je loajální zákazník, který neodchází ke konkurenci a přináší zisk. Co však zákazník potřebuje, aby byl spokojený, závisí na jeho potřebách. Lze si za slevy a propagační akce koupit loajalitu? Někteří lidé si myslí, že ne. Ale! Pokud je hlavní potřebou zákazníka ušetřit peníze, pak jsou slevy a nabídka cenově dostupných analogů hlavními nástroji.
Je nutné sledovat trendy na trhu, nabídky konkurence, abyste si byli vědomi nových požadavků a očekávání zákazníků. Rychlá reakce na dotazy a poptávky zákazníků, řešení mimořádných situací, reakce na reklamace, poskytování poradenství a podpory - to vše podporuje silnější vazby se zákazníky a vytváří pozitivní zkušenosti.
- Programy doporučování podporují opakované zákazníky. To, co zákazníkovi nabízíte, musí být hodnotné, jedinečné, neobvyklé a kvalitní. To se může týkat jak produktu, tak služby.
- Školící programy a workshopy posilují vazbu ke značce, prodejci a jeho prodejně.
- Neustálá aktualizace sortimentu podporuje návrat, udržuje zájem o zboží
Strategie udržení #3. Rychlá reakce na potřeby klienta, trhu, konkurence
Používání systémů CRM umožňuje společnostem efektivně řídit vztahy se zákazníky, uchovávat informace o nich, analyzovat data a poskytovat personalizované služby. Integrace CRM a analytických systémů umožňuje sledovat cestu zákazníka od prvního kontaktu až po transakci.
- Pravidelné průzkumy a zpětná vazba pomáhají pochopit potřeby a preference zákazníků a firma je využívá ke zlepšení služeb a udržení zákazníků.
- Školení a rozvoj zaměstnanců, důležitý prvek strategie řízení vztahů se zákazníky a budování pozitivní zákaznické zkušenosti.
- Rychlá a pohotová podpora zákaznického servisu - klíčový prvek strategie řízení vztahů se zákazníky.
Strategie pro udržení zaměstnanců č. 4. CRM
Společnost Betonlogos s.r.o. pomáhá zákazníkům a partnerům automatizovat rutinní obchodní procesy. Pro optimalizaci dodavatelských řetězců a vyhledávání nových dodavatelů vytvářejí specialisté Betonlogos Česká republika programy:
- Monitoring sociálních médií (Facebook, Instagram a Twitter).
- Monitorování loajality a rozpoznatelnosti značky/firmy/jména
- Analýza vnímání nových produktů spotřebiteli
- Marketing pro udržení zákazníků
Strategie udržení č. 5. Monitorovací programy Betonlogos