Magnet na olověné zákazníky
Aby obchodník upoutal pozornost potenciálních zákazníků, může jim výměnou za kontaktní údaje nabídnout něco hodnotného (slevu nebo neobvyklý obsah).
Příkladem může být např. Internetový obchod s kosmetikou může nabídnout slevu na první nákup výměnou za přihlášení k odběru newsletteru o nejnovějších trendech v oblasti kosmetiky snižující věk.
Tripwire
Jedná se o levný produkt, který pomáhá vybudovat vztah se zákazníkem a následně mu prodat dražší a hodnotnější produkty.
Příklad. Po výběru produktu ze sortimentu obchodu jej prodejce nabízí s výraznou slevou nebo dokonce zdarma, přičemž výměnou za kontaktní údaje nebo předplatné zaplatí pouze poštovné.
Rozcvička
Sekvence zpráv nebo obsahu, která cíleně informuje, zajímá a zapojuje zákazníka.
Příklad: V rámci kampaně se můžete setkat s různými druhy zábavy, např. Pokud prodáváte software, informujte zákazníka o výhodách svého produktu prostřednictvím série e-mailů s případovými studiemi úspěšného použití.
Automatické spouštění
Automatická zpráva nebo série zpráv, které jsou zákazníkovi zaslány po určité události nebo akci. Pomáhají udržet zákazníka a udržet jeho zájem. Automatické spouštěče se zasílají pomocí systémů automatizace marketingu nebo e-mailového marketingu.
Příklad. Pokud váš internetový obchod prodává sportovní oblečení, můžete po registraci, stažení navrhovaných materiálů nebo vyplnění formuláře nastavit automatickou spoušť, která zašle průvodce tréninkem a nabídne slevu na sportovní doplňky.
Následná série
Follow up série je série po sobě jdoucích okamžitých zpráv, které jsou nastaveny tak, aby byly automaticky odesílány a připomínaly zákazníkovi událost, nabídku nebo probíhající akci. Tato fáze trychtýře je navržena tak, aby nabídla konkrétní nabídku, slevu nebo bonus.
Příklad: V rámci této kampaně se můžete obrátit na tzv. Nabídněte zákazníkovi dodatečnou slevu na zboží, které si přidal do košíku, ale ještě nezakoupil.
Upsell/Cross-sell
Tyto marketingové a prodejní strategie se často používají v elektronickém obchodě. Za účelem ziskového zvýšení průměrného šeku může prodejce nabídnout podobný výrobek nebo službu za vyšší cenu - Upsell. Cross-sell je nabídka produktů nebo služeb, které doplňují hlavní nákup.
Příklad: Prodejce, který se snaží prodat své zboží, je schopen prodat i další zboží, např. Pokud si zákazník v internetovém obchodě koupí chytrý telefon, bylo by vhodné mu nabídnout, aby svou online objednávku doplnil a koupil si ochranné sklo nebo pouzdro. V elektronickém obchodě může předprodej zahrnovat nabídku prodloužené záruky nebo dražší verze produktu na stránce.
Downsell
Aby si zákazník, který z jakéhokoli důvodu odmítne koupit a nedokončí transakci, udržel zákazníka, je mu nabídnut jiný produkt (levnější nebo dražší). Alternativní možnost, o kterou může mít zájem.
Příklad: V případě, že se zákazník rozhodl pro koupi produktu, který je v nabídce, může se stát, že se mu podaří získat další produkt. Zákazník zvažuje nákup drahého předplatného pokročilé verze softwaru, ale odmítne ho kvůli vysoké ceně. Společnost mu může nabídnout Downsell v podobě levnější verze softwaru s omezenými funkcemi. Tato nabídka může splnit zákazníkovy potřeby a zároveň udržet nízkou cenu.
Automatizované trychtýře by neměly být považovány za všelék, především proto, že jejich vytvoření zabere spoustu času a peněz. Jedná se o obecný a systematický nástroj pro propagaci, který v rukou profesionálů začne fungovat bez problémů a přinášet zisk. Začněte s nejjednoduššími trychtýři. Nezapomeňte analyzovat výsledky, postupně je komplikovat a doplňovat o nové prvky. Betonlogos Česká republika vám pomůže zapojit automatizaci a nastavit prodejní trychtýře pro vaše podnikání.