Na toto téma bylo napsáno mnoho článků a záhadné algoritmy a inovace společnosti Google stále trápí duše majitelů webových stránek, marketérů i obyčejných smrtelníků. Probereme si dnes, proč může být pro weby elektronických obchodů tak obtížné dostat se na přední místa ve vyhledávání Google.
Na konci roku 2022 společnost Google vydala novou velkou aktualizaci svého vyhledávacího algoritmu. Tato událost měla poměrně vážný dopad na weby, jejichž "obsah se zdá být vytvořen především pro dobré umístění ve vyhledávačích, nikoliv pro pomoc nebo informování lidí". Takové stránky byly společností Google považovány za zbytečné a jejich hodnocení bylo sníženo. V roce 2023 společnost Google několikrát aktualizovala svůj vyhledávací algoritmus.
Hodnocení zákazníků nejsou jen signálem důvěry. Jsou také jedinečným zdrojem obsahu vytvářeného uživateli. Jenže jaký je nejlepší způsob, jak je získat a následně využít? Relevantní UGC zlepšuje organické hodnocení. Díky textu navíc je stránka v očích Googlu hodnotnější. Specialisté společnosti Betonlogos tvoří požadavky na obsah, zpracovávají zpětnou vazbu od uživatelů a provádějí odbornou recenzi produktů.
Je jasné, že každá úspěšná komerční webová stránka nebo internetový obchod má zájem na tom, aby jejich zákazníci a klienti zanechávali recenze na produkty a služby. Za tímto účelem jsou k tomu neustále motivováni. Nabízejí slevové kupony na další nákup, dělají akční nabídky. Jak ale správně sbírat recenze?
Bohužel je poměrně obtížné vytvořit obsah v souladu s E-E-A-T na stránkách e-shopů a mnoha internetových obchodů. "Hrátky" s klíčovými slovy, které by měly ukázat "autoritu" tématu webu, nepřinášejí výsledky.
Internetovým obchodům se doporučuje využít prostor domovské stránky pro vizuální a dynamický obsah. Doporučuje se jim používat bannery k propagaci nabídky produktů. To umožní umístit odkazy na nákupní průvodce a sezónní příspěvky na blogu pod kategorie produktů.
Hodnocení zákazníků
Obsah psaný pro vyhledávače se stává minulostí. Dodržování konceptu E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness - zkušenosti, odbornost, autorita a důvěryhodnost) je klíčové pro zlepšení umístění webu ve výsledcích vyhledávání Google. Při hodnocení zdroje věnuje Google zvláštní pozornost kvalitě obsahu, která prokazuje zkušenosti a znalosti autora. Analyzuje spolehlivost webu, jeho postavení a pověst v oboru. Hodnotitelé kvality vyhledávání pečlivě ("ručně") kontrolují obsah, který by mohl významně ovlivnit zdraví, finanční stabilitu, bezpečnost nebo blahobyt čtenářů, tedy témata YMYL (Your Money or Your Life). Jak se tedy dostat na přední místa ve výsledcích vyhledávání Google?
E-E-A-T
Dynamický obsah