Blog. Důvod č. 2. Zvyšuje optimalizaci pro prohlížeče
Zvýšení organické návštěvnosti webových stránek - přilákání uživatelů, nikoli prostřednictvím reklamy - je důležitou součástí SEO a optimalizace pro vyhledávače. Vyhledávače zvyšují pozice webových stránek sledováním: nového obsahu, počtu indexovaných stránek a relevantního a kvalitního obsahu. Ahrefs, Google Search Console, Semrush nebo Answer the Public pomáhají sledovat a analyzovat vlastní i konkurenční weby.
Odkazy na obsah blogu na sociálních sítích, povzbuzování lidí ke sdílení nebo lajkování příspěvků jsou činnosti, které pomáhají propagovat web, zvyšovat jeho dosah a viditelnost.
Blogování. Důvod č. 3. Přiláká nové zákazníky
Odkaz na užitečný a dobře napsaný příspěvek na blogu se může zobrazovat ve výsledcích vyhledávání Google po několik let a generovat nové zákazníky. Nový článek je další stránkou indexovanou vyhledávačem. Nezapomeňte na stránkách blogu uvádět výzvy k akci. Nabídněte bezplatné stažení užitečných informací nebo registraci výměnou za informace o uživateli (e-mailová adresa, profil na sociálních sítích).
Blog. Důvod č. 4. Důvěra publika
Blog buduje u čtenářů představu o firmě jako celku. Dobře napsaný článek "mezi řádky" může vypovídat o hodnotách firmy, nenásilně propagovat její služby, produkty, úspěchy a zkušenosti.
Blogy mohou odpovídat na běžné dotazy zákazníků, prokázat profesionalitu v odpovědích, nabídnout pomoc při řešení problémů, povzbudit potenciální zákazníky k uvedení kontaktních údajů. Projevování empatie a personalizace obsahu s cílem oslovit více generací pomáhá budovat důvěru.
Blogování. Důvod č. 5. Blog je mostem
Blog je jakýmsi mostem mezi potenciálním zákazníkem a podnikem. Lze jej využít k ukázání lidské stránky podniku, k vyprávění o každodenních starostech, problémech a radostech. Čtenáři se mohou dozvědět o podnicích, o kterých by možná nikdy nepřemýšleli nebo o nich nevěděli.
Pokud čtenáři zanechávají pod příspěvkem na blogu komentáře, reagujte na ně, odpovídejte na otázky a udržujte konverzaci v chodu. Nezapomeňte, že podnikání by nemělo být ústředním tématem každého příspěvku na blogu. Získejte si důvěru čtenářů spolehlivými informacemi, zajímavými články a užitečným obsahem.