Banka vázala odměny manažerů na počet otevřených účtů. Sečteno a podtrženo: během několika let zaměstnanci vytvořili více než miliony fiktivních klientů. Ve své podstatě je jakýkoli KPI zaměstnance digitalizovaným výsledkem jeho výkonu. Pokud jsou cílem prodejce čísla, a nikoli rozvoj obchodu, dochází k rozporu mezi jeho zájmy a skutečnými cíli společnosti.
Prodejci mohou prodávat to, co jim přináší příjem, přičemž nejednají v zájmu společnosti. Stalo se klasickým případem antimarketingu, kdy důvodem poklesu prodeje v řetězci prodejen s nábytkem byly ... matrace. Přesněji řečeno chamtivost prodavačů: přilákala je štědrá prémie od dodavatele matrací. Kupující začali vytrvale „usměrňovat“: „Proč potřebujete novou postel? Stačí vyměnit matraci - váš spánek se zlepší a ušetříte.
Tváří v tvář klesajícím prodejům se společnosti velmi často pouštějí do změn interních procesů a zvyšují rozpočet na reklamu s nadějí, že přilákají více zákazníků. Podnikatel se dočká opačného výsledku. Jedná spontánně, bez jasného systému sledování reakcí, bez promyšlení prodejního trychtýře. Náklady na reklamu se zvyšují, finanční situace podniku se zhoršuje.
Časté změny ve výklenku a nabídce produktů
Ve snaze přilákat nové zákazníky se společnosti snaží přizpůsobit jejich potřebám a mění sortiment nebo funkční vlastnosti nabízených výrobků. To může vyvolat nespokojenost stávajících zákazníků a způsobit potíže ve výrobě a logistice. Výběr niky s nedostatečnou poptávkou nebo příliš velkou konkurencí může vést k potížím při získávání zákazníků a prodeji zboží.
Problémy se zásobováním
V dropshippingu je dodavatel páteří podnikání. Pokud chcete zvýšit zisky, změňte procesy. Například změňte dodavatele. Existují však rizika: zpoždění dodávek zboží, nedostatek zboží na skladě, problémy s kvalitou. „Kobří efekt“ - může se ukázat, že špatný dodavatel je nepoctivý, nezodpovědný nebo nedisciplinovaný.
„Kobří efekt“ se zřetelně projevuje, když dropshipper ve snaze prodat co nejvíce zboží stanoví nepřiměřeně nízké ceny. To má negativní výsledek: dodatečné náklady a necílené publikum.
Jak se vyhnout „kobřímu efektu“?
Betonlogos vám radí, abyste sledovali reakce svých zákazníků a analyzovali jejich nákupní historii. Specialisté společnosti Betonlogos vám pomohou systematizovat vaši zákaznickou základnu, diagnostikovat potřeby „teplého“ publika a identifikovat příčiny nižšího prodeje.
Pomáhají se vyhnout „kobřímu efektu“:
Analýza dat. Efektivní analýzy pomáhají předvídat možné negativní důsledky určitých strategií. Než začnete v prodejních procesech cokoli měnit, projděte si data a vyhodnoťte možná rizika.
Testování před škálováním. Před zavedením nových strategií a propagačních akcí je otestujte v omezeném měřítku.
Analýza očekávání. Pečlivě studujte zpětnou vazbu od zákazníků a zvažte jejich potřeby a preference.
Řiďte očekávání. Slevy a propagační akce by měly motivovat k nákupu, jejich účelem je vyrovnat poptávku. Snažte se vyhnout situacím, kdy se rozhodování odkládá. Očekávání zákazníků by měla být v souladu s reálnými obchodními příležitostmi.
Formální klíčové ukazatele výkonnosti
Neuvážené zvýšení rozpočtu na reklamu
Snaha zlepšit uživatelský zážitek častými změnami designu a nastavení internetového obchodu může způsobit zmatek u těch, kteří web používají. Neznalost je zastrašující a obtěžující. Pokud se rozhraní mění příliš často, může to vést k nespokojenosti a odlivu zákazníků.
Časté změny v designu webu