Betonlogos
Beton-logos s.r.o. supplier prices
Beton-logos marketing potential revenue
Betonlogos company's site
Beton-logos company make a sale
Betonlogos company's web

Betonlogos: Jak sestavit rozpočet na reklamu v e-commerce

Beton-logos pricing options
Beton-logos competitive business
Betonlogos marketing details
Beton-logos company profit strategy

Jak je jednodušší a efektivnější propagovat internetový obchod? Které reklamní nástroje je lepší použít na začátku, uprostřed a na konci roku? Betonlogos s.r.o. se s vámi podělí o tajemství personalizace reklamních kampaní pro váš internetový obchod.

Rozdělme si rok na období, která jsou důležitá pro obchod a cílovou skupinu. Jak zvýšit počet uživatelů vašeho obchodu? Jak „zvýšit“ návštěvnost a získat nové zákazníky?

Únor. Zpomalte

V únoru byste měli aktivně propagovat kategorie produktů, které se vztahují k danému ročnímu období. Například zimní období aktivních lyžařských dovolených je vynikajícím obdobím pro internetové obchody související se sportem a sportovními produkty.

V obchodech, které nejsou spojeny s lednovo-únorovou sezónou, je lepší „zpomalit“ v reklamě a propagaci (snížit rozpočet na reklamu, počet reklamních společností) a kontrolovat cílový ukazatel podílu nákladů na reklamu (Price to Sales Ratio) - poměr nákladů na reklamu a příjmů z této reklamy.

Je to období, ve kterém po všech vánočních a novoročních svátcích musíte maximalizovat své propagační a reklamní úsilí.

Barvy sváteční atmosféry začínají nabývat zcela všedních obrysů, ale emoce ještě neopadly a aktivita online publika roste. Abyste nepropásli příležitost, musíte na začátku ledna investovat do reklamy co nejvíce peněz a úsilí. V tomto období je nejúčinnější kontextová a cílená reklama. Inzerovat můžete u blogerů a předních osobností v oboru.

Leden. Vymáčknutí maxima

Od března do května byste měli postupně zvyšovat rozpočet na reklamu (v průměru o 20-30 % měsíčně). V tomto období dobře fungují produktové reklamy a reklamní bannery. Tyto dva klíčové nástroje je lepší používat střídavě, aby si nekonkurovaly (protože jejich zobrazení je obvykle nastaveno jako retargeting), a zaměřit se na aktuální kategorii zboží (sezóna, výprodej, akce, propagace).

Nákupní reklamy jsou reklamním formátem používaným v nákupních kampaních Google Ads. Obchodní reklamy se zobrazují v horní a pravé části stránky s výsledky vyhledávání Google a také v Nákupech Google.

Betonlogos product profitability
Betonlogos s.r.o. customer interests
Betonlogos Czech Repablic mid-price categories

Březen. Postupný růst

Duben.Retargeting

Začíná jarní „horké“ období v životě online firem. Obvykle v tomto měsíci většina značek oznamuje mimosezónní výprodeje. Obchody nabízejí slevy a bonusové programy na neprodané a nové kolekce, které byly oznámeny v březnu.

  • Právě v dubnu začíná práce s uživateli, kteří přišli na stránky v posledních třech měsících. V tomto období dobře funguje dobře vyladěný retargeting firem, s cílenými akcemi na publikum, které:
  • navštívilo web a prohlédlo si 3-5 stránek
  • přidalo produkty do košíku
  • začalo objednávat, ale košík opustilo
  • provedlo nákup (kromě těch, kteří to udělali v posledních několika týdnech)

Velmi často se právě v dubnu vyplácí reklama od blogerů. Návštěvnost, kterou „přinesly“ mediální osoby, začíná fungovat.

Květen-červen. Připravte se na léto

Zvyšuje se poptávka po sezónním (letním) zboží. V tomto období se testují reklamy na Facebooku, Instagramu a dalších sociálních sítích: připravují se reklamní kreativy, provádí se a/v testování, přidávají se „letní klíčová slova“, abyste v červnu mohli konkurovat na prvních pozicích výsledků vyhledávání a měli optimalizované firmy.

Pro efektivní a cílenou propagaci letních kolekcí doporučují manažeři společnosti Betonlogos spustit předem reklamní kampaně Google Ads. To se provádí proto, aby se systém „vycvičil“ a již poté se nastavilo automatické zobrazování nejefektivnějších reklam Google Ads.

Nezapomeňte otestovat propagační nástroje Google Ads (retargeting, studené publikum, spojování dotazů blízkých cíli). To vám umožní vybrat nejefektivnější vyhledávací dotazy pro nastavení kampaně Google Ads v období „horkého prodeje“.
  • Seskupujte a vyřazujte vyhledávací dotazy
  • Eliminujte neefektivní publika
  • Používejte relevantní titulky
  • Vypněte automatická rozšíření
  • Používejte více variant inzerátů
  • Pracujte s automatickými strategiemi
  • Používejte úpravy nabídek
  • Přerozdělujte rozpočet ve prospěch efektivních kampaní
  • Analyzujte průměrnou kontrolu, konverze, cílení, CTR, prokliky, zobrazení reklamy, CPA.

Uživatel je zvyklý na to, že „léto je sezóna slev“. Má náladu na dovolenou, a tak se rozhoduje o nákupu rychle a bez velkého přemýšlení. V tomto období je třeba zvýšit reklamní rozpočet, abyste mohli pracovat s chladným publikem. Kvalitní zboží a konkurenční nabídka určitě přilákají na stránky návštěvnost, aktivují růst prodeje. Náklady na reklamní kampaně se analyzují podle průměru, sečtou se všechny náklady na reklamu dohromady.

Betonlogos product profitability
Betonlogos s.r.o. customer interests
Betonlogos Czech Repablic mid-price categories

červenec-srpen. Získejte výsledky

se Chcete-li se udržet na stejných pozicích ve vyhledávačích, nesnižujte drasticky reklamní rozpočty. Před důležitými pro maloobchodní podnikání podzimními a zimními prázdninami. Je třeba zapojit e-mailový marketing, provádět rozesílky na databázi kontaktů, které byly získány za 9 měsíců v roce. Toto období je vhodné pro připomenutí vašeho obchodu, informování o výprodejích, podzimních novinkách. Většina propagačních aktivit je zaměřena na zákazníky, kteří již nakoupili a zanechali kontakty.

Srpen-září. Nezastavujte

Konec září-začátek října je obdobím stagnace. Prodeje klesají, nedochází k jejich růstu nebo jsou stabilní. Od poloviny října však v maloobchodě a e-commerce začíná horké a vyhrocené období. Na toto období připadá přibližně 40 % všech tržeb internetových obchodů. Cílová skupina je připravena nakupovat: aktualizovat svůj šatník, nakupovat dárky, zateplovat.

Dobře funguje:
  • kontextově-mediální reklama
  • videoreklama (všechny formáty).

Doufáme, že plán doporučený Betonlogos se stane výchozím bodem při plánování vašeho podnikání. Nezapomeňte, že jen dobrá strategie se dokáže rychle přizpůsobit měnícím se požadavkům digitálního marketingu.

Říjen-prosinec. A opět maximálně

Další články společnosti BetonLogos

Rychlé odkazy

Přidejte se k nám

Kontaktuje nás

Adress: Dlouhá 715/38, Staré Město, 110 00 Praha 1