Křížovou reklamu již dávno využívají mnozí internetoví marketéři jako účinný a poměrně levný instrument doplňkového a někdy i základního prodejního kanálu. Pandemie a události v roce 2022 se jako nikdy staly zkouškou pro marketéry a odborníky v této oblasti.
Doba trvání kampaně trvala devět dní a skládala se za tří dopisů.
Nejdřív jsme poslali uživateli oznámení, ve kterém jsme mu navrhli, aby si vybral jeden za tří pokojů – obývací pokoj, koupelnu nebo kuchyň.
V následujícím dopise vyl účastníkovi rozesíláni poslán propagační kód, který fungoval u jiných partnerů. Spolu s propagačními kódy získali uživatelé cenné rady k tomu, jak lépe vybavit vybraný pokoj: rozmístit osvětlení, vybrat nábytek a vhodnou bytovou techniku. Тímto způsoben jsme nejen přilákali kupce, ale i vytvořili loajální posluchače.
Тřetí dopis – s připomínkou brzkého ukončení akce – přišel čtyři dny před skončením akce.
Dostal ho pouze ten, kdo si vybral pokoj v oznámení, ale nevyužil kód.
Reklamní akce byla maximálně: pokud si zákazník nic nevybral, již jme ho nevyrušovali.
Procento písemných odpovědí p akci bylo minimální a ukazatel rychlosti rozesílání vzrostl 2x, z 15,47 % na 34,79 %, а ukazatel prokliků na 0,8 %.
Co BetonLogos nabídl značkám
Zde jsou některé přívodní kameny, které byste měli znát:
- Při častém rozesílání dopisů mezi velké společnosti je dají cizím lidem – zvyšuje to čas spuštění kampaně;
- Také jsme si včas všimli toho, že někteří účastníci rozesílání omezují množství obdržených dopisů;
- Je velmi důležité, aby se jedno rozesílání nemíchalo a pravidelnými rozesíláními – jinak bude analytika zkreslena.
Co společnost Betonlogos nabídla zákazníkům
Pokud jste již na trhu e-com, pak určitě znáte speciální chaty, kde se shromažďuje řada značek a vyměňují si navzájem různé varianty partnerství (nebo zprostředkování). Tak jsme použili alternativní cestu. A několik společností s ní souhlasilo.
Použili jsme posílání k postoupení. E-mail je nejúčinnějším kanálem pro reklamu, který umožňuje automatizovat proces a dává možnost zavést dlouhotrvající dialog s klientem. Kromě toho každý z reklamních partnerů již měl svoje rozesílání – to bylo jednou z podmínek výběru účastníků pro naši kampaň.
Měli byste věnovat pozornost
Fáze přípravy na spuštění
A několik rad od praktiků:
- je velmi důležité, aby partneři př rozšiřování měli podobné nebo složené posluchačstvo, jinak nebude dosaženo výsledku.
- Závisí to také na podobné nebo ložené tématice, v opačném případě nebude některé jejich zboží potřebné
- Křížové propagační akce je důležité nedělat často, jinak si posluchačstvo navykne a výsledek bude pokaždé horší
- A samo sebou všechny organizační otázky musí být udělána předem