E-mail zůstává již více než čtyřicet let důležitým nástrojem digitálního marketingu. Populární messengery, cílená reklama, SEO a sociální média jsou při propagaci produktů a služeb velmi často méně účinné.
Pokud potřebujete klikací odkazy, adresy URL a značky UTM pro katedrálu statistik, sledování otevření, jednoduché odpovědi, přílohy nebo obrázky, máte e-mail. Zároveň platí, že e-mail není zdaleka dokonalý. Zákazníci si stěžují na spam. Důležité zprávy se ztrácejí v chaosu příchozích e-mailů. Přesto však počet uživatelů elektronické pošty, kterých je nyní 4,5 miliardy, každoročně roste. Na co je třeba dávat pozor při přípravě newsletterů?
Většina uživatelů otevírá e-maily na mobilních zařízeních. Pište proto k věci. Text zprávy by měl být stručný. Přesměrujte uživatele na příspěvky na blogu nebo na vstupní stránky. Zachovejte rovnováhu mezi propagačními sděleními a informačními, nepropagačními zprávami.
Před odesláním se na e-mail podívejte očima příjemce. Pošlete jej sobě nebo kolegovi. Tak se ujistíte, že všechna tlačítka a odkazy fungují správně.
Mezi zájmem uživatele a jeho rozhodnutím zavřít e-mail je jen jedno kliknutí! Aby zákazník e-mail nezavřel, musí v něm být zajímavý a užitečný obsah. Podívejte se na zdroje svých kontaktů, na své seznamy a pište těm, které vaše zpráva bude skutečně zajímat. Čtvrtletně vyčistěte své seznamy e-mailových adres. Odstraňte bez lítosti neangažované odběratele ze základny svých e-mailových seznamů, udělejte to alespoň jednou za čtvrtletí.
Zpráva: viditelnost, vyváženost a stručnost
Od února 2024 největší e-mailové služby Gmail a Yahoo Mail změnily pravidla pro používání svých služeb. Ti, kteří odešlou více než 5 000 e-mailů měsíčně, musí: umožnit uživatelům snadné odhlášení z odběru, zaměřit se na relevanci zprávy a ověřovat odchozí e-maily. Cílem služeb Gmail a Yahoo Mail je snížit počet nerelevantních a nekvalitních zpráv, chránit příjemce před spamem a zvýšit hodnotu e-mailů. Uživatelé musí dát souhlas s používáním svých údajů a přijímáním informací. Nezapomeňte, že jste hostem ve schránkách svých odběratelů.
Změny ve službách Gmail a Yahoo Mail
Kvalita, ne kvantita