Nepřehlédněte změny a sledujte trendy
Věrnostní programy, akce, tomboly, dárky, slevy - to vše ovlivňuje loajalitu zákazníků. Preference lidí a jejich požadavky na výrobky, služby, servis a údržbu se mění. Je důležité držet prst na tepu trendů v oblasti zákaznické loajality.
Hlavní trendy v oblasti loajality v roce 2023:
- Věrnostní partnerství.
- Gamifikace.
- Víceúrovňové benefity.
- Personalizace.
- Mobilní aplikace.
- Flexibilita.
- Prémiové věrnostní programy.
Probereme si každý z nich zvlášť.
Věrnostní partnerství je spolupráce dvou nebo více značek ve společném věrnostním programu. Nemělo by se jednat o spolupráci mezi konkurenty, ale mezi společnostmi, které se vzájemně doplňují. Například hotely a taxislužby, letecké společnosti a letištní kavárny. Každá z nich má své vlastní věrné spotřebitele. Nabídkou společného věrnostního programu si mohou vzájemně pomoci zvýšit počet zákazníků.
Mobilní aplikace. V době digitalizace se stále více lidí snaží využít svůj chytrý telefon na maximum. Nakupování, rezervace letenek, získávání služeb a mnoho dalšího lze provádět prostřednictvím gadgetů. Výjimkou nejsou ani věrnostní programy. Člověk chce rychle zjistit, kolik nasbíral bodů, jakou slevu může získat při příštím nákupu výrobku nebo objednání služby, kde může získat dárky atd. Mobilní aplikace je proto skvělým způsobem, jak poskytnout zákazníkům vícekanálový zážitek a zároveň zjednodušit sběr dat o jejich spotřebních návycích.
Personalizace. Jakmile získáte informace o spotřebních návycích svých zákazníků, můžete je využít k rozvoji věrnostního programu. Zákazník dostane nabídku, která pro něj bude výhodná a atraktivní.
Gamifikace. Většina dnešní mládeže hraje videohry. Přidejte do své mobilní aplikace herní prvky. Může to být nekomplikovaná hra, ve které bude klient například pěstovat růže. Za určitý počet vypěstovaných květin získá body, které pak může použít na nákup růží.
Odstupňované výhody. Čím více peněz zákazník za vaše produkty nebo služby utratí, tím více výhod získá. Je důležité, aby zákazník v každé fázi dostával výhody, které odpovídají jeho útratám.
Flexibilita. Neomezujte své zákazníky. Umožněte jim získat body za každý zakoupený produkt. Za některé více, za některé méně - tak bude odstupňování pobídek vypadat. Rovněž neomezujte možnost klienta získat bonusové zboží nebo služby pouze na dvě nebo tři položky. Dejte mu široký výběr.
Prémiové věrnostní programy. Za účast v takovém programu musí klient zaplatit. Za své peníze by měl získat řadu speciálních výhod a pocítit své zvláštní postavení. Doprava zdarma, exkluzivní přístup k výrobkům, speciální akce, tajné výprodeje a trvalé slevy jsou příklady součástí prémiových programů. Můžete si vymyslet vlastní a učinit svůj program ještě exkluzivnějším.
Průzkum zákazníků
Výzkum loajality zákazníků je důležitou součástí podnikání. Pro tento účel existují různé techniky, dotazníky, průzkumy atd. Neustále zkoumejte změny v preferencích a požadavcích zákazníků. To vám pomůže ovlivnit postoj zákazníka k vaší společnosti. Pokud míra loajality klesá, znamená to, že jste udělali chybu nebo že konkurence přišla s výhodnější nabídkou.
Společnost Betonlogos nabízí služby průzkumu trhu, který analyzuje relevanci vašeho produktu a poptávku spotřebitelů. Můžeme vám také pomoci identifikovat nové dodavatelské řetězce a poskytnout služby vyhledávání zákazníků.