Úspěšný byznys není jen o nových zákaznících a vyšším obratu. I malý rodinný podnik může ztratit kontrolu nad situací, pokud přehlédne včasné signály blížící se krize. Předvídejte výkyvy na trhu. Předvídejte další kroky konkurence. Pochopit, co zákazník chce. Je nepravděpodobné, že by se všechny tyto úkoly podařilo vyřešit bez chyb. Kdo nic nedělá, ten se nemýlí!
V každodenní rutině podnikání je poměrně obtížné uvažovat o nezjevných chybách, které brání rozvoji podnikání. Chyby, které způsobují odchod klientů a rozchod partnerů. Odborníci společnosti Betonlogos analyzovali ty hlavní.
Jak to napravit:
- Proveďte průzkum trhu. Na platformě Betonlogos můžete provádět průzkumy a analyzovat akce konkurence.
- Neustále hledejte "bolesti" zákazníků a identifikujte jejich potřeby.
- Pokud identifikujete nové nebo dosud neznámé potřeby a bolesti, buďte připraveni změnit sortiment, přizpůsobit a zlepšit produkt nabízený zákazníkovi.
Mnoho majitelů firem se zaměřuje na vývoj produktů nebo služeb a zapomíná, že klíčovou roli při udržení zákazníků a získávání nových hrají služby zákazníkům. Reklama a marketing nemohou přivést zákazníky zpět, pokud již slyšeli a četli negativní ohlasy na firmu nebo kvalitu prodávaných výrobků.
Jak to napravit:
- I malý podnik může dodržovat přísné standardy komunikace s klienty a zákazníky. Account manažeři, prodejci a celý obchodní tým by měli dodržovat společná pravidla a skripty.
- Investujte do školení zaměstnanců, kteří se obracejí na zákazníky.
- Sledujte zpětnou vazbu a reagujte na dotazy a stížnosti.
2. Nedostatky v oblasti zákaznického servisu. Zpětná vazba a kvalita služeb
1. Fixace na produkt. Ignorování potřeb trhu
Jedná se o častou chybu nejen začínajících podnikatelů. Při uvádění nového produktu na trh, ladění vnitřních procesů internetového obchodu nebo nákupní stránky ztrácí majitel firmy kontakt s realitou, přestává chápat potřeby trhu. Vidí pouze svůj produkt a to, co musí nutně udělat. Výsledkem je nedostatečná poptávka a pomalý růst nebo pomalý růst obecně.
Spotřebitel výrobek nekupuje. Kupuje hodnotu tím, že uspokojuje jednu nebo druhou ze svých potřeb.